Online activiteiten

Als overblijfsel van de corona periode heeft Groei & Bloei een reeks online events voor je. Er zijn lezingen en rondleidingen!
Meedoen is heel simpel en kan vanuit huis, je kunt ze bekijken via deze link.

Deze lezingen en rondleidingen zijn voor iedereen toegankelijk: leden en niet-leden en wordt verzorgd door de Landelijke KMTP Groei & Bloei.

De hortus botanicus Amsterdam heeft een paar rondleidingen oftewel videotours door hun tuinen. Op deze pagina staan ze.

Open tuinen in Nederland

Er zijn diverse bezitters van tuinen die het een leuk idee vonden om je toch in hun tuin te laten kijken, zonder dat er speciale afspraken gemaakt hoeven worden. Je hoeft het mondkapje niet te dragen zo.

Omdat deze viruele tours steeds vernieuwd worden is hier de beginpagina te vinden.

Stinzenplanten voor bloei in winter en voorjaar

Gerard van Buiten neemt je  mee naar de stinzenhelling in de Botanische Tuinen Utrecht. Hij legt uit wat stinzenplanten zijn en laat zien welke soorten er zijn.
Kijk hier voor het filmpje bij Groei & Bloei of hier op internet als de vorige link niet werkt.

Digitale workshop bloemschikken door Pim v.d. Akker

Na het enorme succes van de demonstratie van Jan van Doesburg met de kerst 2020 is er een tweede demonstratie geweest op 18 maart jl.

Niemand minder dan Pim van den Akker was bereid gevonden om een prachtige lentedemonstratie te verzorgen.

Kijk op deze pagina naar de demonstratie die ook een paasgevoel had!

Meer video's

Als het een regenachtige dag is kun je natuurlijk gaan zitten sippen omdat je niet in de tuin kunt (wilt9 werken, maar waarom niet eens een paar video's bekijken op de bank of aan tafel?
Er is een schat aan inspiratie te vinden over specifieke tuinonderwerpen op deze pagina. Een kop thee er bij en die regen buiten is vergeten. De regen is, mits niet te veel, uitstekend voor de plantgen, toch?