5 okt. Plantenruilbeurs

Datum en tijd: Zaterdag 5 oktober 13.30 uur inbreng planten, 14.00 - ca 14.30 uur ruilen, einde om 15.00 uur.
Locatie: Kruidentuin Kernhem, Kernhemseweg 7a, 6718 ZB  Ede
Kosten: gratis, neem gerust een introducee mee

Zaterdag 5 oktober hebben we onze najaarsruilbeurs naast de kruidentuin van Huis Kernhem. Wat kun je te ruilen aanbieden? Eigenlijk alles wat in je eigen tuin te groot of te veel is geworden, struiken die je niet meer mooi vindt (moet te dragen zijn door 1 persoon), stekken, zaden, tuingereedschap, bloempotten enz. Planten s.v.p. voorzien van naam en vermeld ook hoogte en kleur. Rol het in een krant of doe de planten in een oude plastic zak.

Heb je geen planten om in te brengen, ook dan ben je van harte welkom. Er is altijd heel veel om weg te geven. Heb je vragen op groengebied, dan is dit een mooie gelegenheid om te praten met andere bezoekers. Er loopt heel veel kennis op plantengebied rond.

Behalve planten kunnen er tuinzaken ingebracht worden, zoals stekken, zaden, tuinartikelen kortom alles wat in de tuin te planten of anderszins te gebruiken is. We houden ons wel aan de regel, dat alles, waar geen liefhebber voor gevonden wordt, mee terug naar huis wordt genomen. We kunnen geen rommel op deze plek achterlaten.

Tussen 13.30 en 14.00 uur kun je de planten en andere te ruilen artikelen brengen en uitstallen, rondkijken wat door anderen is aangeleverd en genieten van een kopje koffie of thee met iets lekkers.

Er zijn een paar vrijwilligers van de kruidentuin aanwezig om even een rondje door de tuin te lopen. Gratis koffie/thee met iets lekkers.

De kruidentuin wordt door vrijwilligers van Groei & Bloei bijgehouden.